Różne rodzaje organizacji sportowych

Istnieje wiele rodzajów organizacji sportowych. Te wahają się od organizacji non-profit do komercyjnych. Komercyjne typy to te, które działają dla zysku. Sektor komercyjny obejmuje wiele organizacji, które wspierają sport, takich jak sponsorzy. Ale mogą one nie być tak zaangażowane w sport jak te non-profit są. Poniżej wymieniono różne rodzaje organizacji sportowych.

Finansowanie sportu

Finansowanie organizacji sportowych przychodzi w wielu formach. Mogą one obejmować prywatnych inwestorów, inne korporacje i zabezpieczone kredyty bankowe. Dywersyfikacja źródeł finansowania ma kluczowe znaczenie dla ogólnej stabilności fiskalnej organizacji sportowej. Dywersyfikacja zwiększa również procentowy zwrot dla inwestorów. W ten sposób organizacje sportowe mają większe szanse na zaspokojenie swoich potrzeb i pozostanie wypłacalne.

Zazwyczaj organizacje sportowe potrzebują funduszy na prowadzenie imprez oraz promocję swoich działań i obiektów. Potrzebują również pieniędzy na wynagrodzenia i zaplecze treningowe. Niektóre organizacje sportowe są w stanie pozyskać fundusze na te cele poprzez zbiórki pieniędzy. Jednak większość potrzebuje zewnętrznej pomocy finansowej. Inne źródła finansowania obejmują nagrody pieniężne za wydarzenia i sponsoring sportowców w celu promowania produktów i usług.

Rząd również przekazuje pieniądze na różne rodzaje organizacji sportowych. Większość nieprofesjonalnych organizacji sportowych otrzymuje fundusze z darowizn biznesowych. W zamian firmy przekazują mundury, koszty podróży i darmową reklamę na obiektach sportowych. Te darowizny zwykle zwracają się z czasem dzięki zwiększeniu ekspozycji marki. Duże firmy handlowe są zazwyczaj szczególnie otwarte na sponsoring.

Komercyjne organizacje sportowe są ważną częścią przemysłu sportowego. Organizacje te są ważne, ponieważ dostarczają usługi i produkty dla ludności. Są centralne dla funkcjonowania całego przemysłu sportowego.

Organizacje non-profit

Organizacje sportowe non-profit są często zarządzane przez zarząd, lub radę zarządzającą, jak to się powszechnie określa. To ciało podejmuje wszystkie decyzje dla organizacji podczas jej mandatu i działa jako główne forum władzy. Czasami istnieją podkomisje, które pracują nad konkretnymi zagadnieniami, takimi jak szkolenia czy zarządzanie finansami.

Organizacje sportowe non-profit często składają się z grupy osób, które mają wspólne zainteresowanie sportem. Wiele z tych organizacji używa sportu jako sposobu na zapewnienie zasięgu społecznego i rozwoju osobistego. W innych przypadkach wykorzystują one sport jako sposób na dotarcie do grup, które nie są w stanie angażować się w sport.

W zależności od charakteru organizacji, organizacje sportowe nonprofit mogą ubiegać się w IRS o status zwolniony z podatku. Jednak organizacje te muszą jasno określić, co robią. Na przykład sportowa organizacja nonprofit, która chce zapewnić dzieciom darmowy sport, może chcieć wykorzystać status zwolnienia z podatku, aby przyciągnąć więcej darczyńców.

Organizacje sportowe nonprofit mogą kwalifikować się jako organizacje edukacyjne w ramach sekcji 501(c)(3), jeśli programy edukacyjne są głównym celem, a nie pretekstem. Jednakże, Służba jest mniej prawdopodobne, aby przyznać zwolnienie 501(c)(3), jeśli organizacja nie ma regularnego programu nauczania. Organizacja sportowa nonprofit może również kwalifikować się jako organizacja sekcji 501(j), jeśli wspiera amatorskie zawody sportowe.

Sponsoring

Jeśli jesteś organizacją sportową, jednym z kluczy do zabezpieczenia funduszy jest marketing organizacji do potencjalnych sponsorów. Można to zrobić za pomocą różnych kanałów, w tym za pośrednictwem mediów. Zdobycie rozgłosu w mediach może zbudować emocje i zwiększyć ekspozycję. Pracownicy mediów zawsze szukają nowych tropów, więc budowanie relacji z nimi jest niezbędne. Tworzenie dobrego rapportu może pomóc Twojej organizacji uzyskać ekspozycję, a personel medialny będzie rozprzestrzeniać słowo o Twoim wydarzeniu sportowym.

Sukces każdej organizacji sportowej zależy od zrozumienia jej fanów. Każdy fan jest indywidualnością z unikalnymi potrzebami i pragnieniami, i reaguje inaczej na różne wydarzenia w organizacji. Na przykład, zmiana w harmonogramie może przyciągnąć więcej fanów, a niektórzy fani lepiej reagują na pewne towary niż inni. W młodzieżowych organizacjach sportowych wkład rodziców może być szczególnie ważny. Angażując fanów w dyskusje na temat celów organizacji, jej misji i towarów, organizacja sportowa może opracować lepszy produkt.

Jeśli chcesz zwrócić się do właściciela firmy z propozycją sponsorowania Twojej drużyny, pamiętaj, aby dokładnie określić swoje cele. Czy próbujesz pozyskać sponsora dla całej ligi, czy tylko dla jednej drużyny? Prośba o sponsorowanie drużyny sportowej może być ryzykowna, ale może być też satysfakcjonująca, jeśli wiesz, co robisz. Dobrą wiadomością jest to, że wiele firm jest bardziej niż chętnych do przekazywania pieniędzy organizacjom sportowym.

Organizacje komercyjne

Komercyjne organizacje sportowe odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu przemysłu sportowego. Organizacje te są odpowiedzialne za dostarczanie produktów i usług sportowych dla ogółu społeczeństwa. Ponadto, wiele organizacji komercyjnych jest również zaangażowanych w promocję i sponsoring profesjonalnych wydarzeń sportowych. Organizacje te obejmują profesjonalne drużyny sportowe, obiekty sportowe i firmy zarządzające wydarzeniami.

Komercyjne organizacje sportowe muszą stworzyć strategię rynkową, aby przyciągnąć nowych klientów i utrzymać dotychczasowych. Obejmuje to stworzenie skutecznej kampanii reklamowej i identyfikację segmentów docelowych. Marketing sportowy obejmuje również opracowanie strategii cenowej dla organizacji. Ceny takich usług są zazwyczaj niższe niż w przypadku innych rodzajów przedsiębiorstw. Aby zwiększyć sprzedaż i rentowność, komercyjne organizacje sportowe powinny skupić się na przyciąganiu potencjalnych konsumentów.

Komercyjne organizacje sportowe charakteryzują się profesjonalnym charakterem. Na ogół nie oferują możliwości udziału społeczeństwa w procesie podejmowania decyzji. Podstawowym celem takich organizacji jest świadczenie usług dla klientów i nie traktują one priorytetowo potrzeb pracowników. Koncentrują się również na świadczeniu usług promujących zdrowie, rekreację i trendy w różnych dyscyplinach sportowych. Komercyjni dostawcy usług sportowych zazwyczaj zatrudniają płatnych pracowników.

Dziennikarze sportowi, tymczasem, pracują na „bicie”, aby generować wiadomości sportowe. System ten zapewnia stały strumień przewidywalnych informacji, które spełniają potrzeby sekcji sportowej gazety. Praca ta jest wykonywana niezależnie od tego, co dzieje się na meczu. Komercyjne organizacje sportowe ułatwiają tę pracę, zapewniając stały strumień informacji prasowych i częste konferencje prasowe. Organizacje te zapewniają również zaawansowane zaplecze komunikacyjne na swoich arenach sportowych.

Spójność zespołu

Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać, rozważając spójność zespołu. W niektórych sytuacjach, wysoki poziom spójności może być szkodliwy dla wyników zespołu. Członkowie zespołu, którzy doświadczają wysokiego poziomu spójności społecznej mogą mieć trudności ze skupieniem się i zaangażowaniem we wspólne cele. Spójność społeczna może również prowadzić do braku komunikacji pomiędzy członkami zespołu. Może również prowadzić do tego, że członkowie zespołu czują się odizolowani od grupy i odczuwają presję, by się do niej dopasować.

Na spójność zespołu wpływa również postawa trenera. Entuzjastyczny trener promuje spójność zespołu, co może poprawić jego wyniki. Trenerzy mogą również promować spójność społeczną, demonstrując pozytywne postawy wobec swoich zawodników. Entuzjazm trenera będzie zaraźliwy i zachęci kolegów z drużyny do naśladowania jego zachowania.

Podczas gdy obecność członków drużyny podczas praktyk może przyczynić się do spójności zespołu, należy zauważyć, że niemożliwe jest promowanie tego typu pracy zespołowej, jeśli członkowie stale ze sobą rywalizują. Oprócz ćwiczeń z kolegami z drużyny, trenerzy powinni również spędzać czas poza boiskiem z drużyną, na przykład podnosząc razem ciężary lub jedząc kolacje drużynowe przed zawodami. Inne pomysły obejmują wolontariat w lokalnej organizacji charytatywnej. Nawet proste spotkania zespołu mogą sprzyjać spójności zespołu.

Aby promować spójność zespołu, jego członkowie powinni mieć podobne cele. Uświadamiając sobie nawzajem swoje cele, zespół może być bardziej produktywny. Cele powinny być ambitne i zgodne z celami poszczególnych członków.

Zarządzanie kapitałem ludzkim

Zarządzanie kapitałem ludzkim jest coraz ważniejszym obszarem praktyki biznesowej dla organizacji sportowych. Ludzie są najcenniejszym zasobem każdej organizacji, a w branży sportowej ta wartość jest jeszcze wyższa. Wspierając rozwój kapitału ludzkiego, organizacje sportowe mogą osiągnąć lepsze wyniki i przewagę konkurencyjną. Można to osiągnąć na kilka sposobów.

Pierwsza strategia obejmuje stworzenie środowiska, które ceni rozwój kapitału ludzkiego. Środowisko to musi być skoncentrowane na człowieku i skupione na potrzebach organizacji. W branży sportowej HRM jest szczególnie ważne, ponieważ sport jest w swej istocie produkcją ludzkich osiągnięć. Praktyki HRM obejmują rekrutację, selekcję, szkolenie i ocenę. Praktyki te są zazwyczaj realizowane przez menedżera sportowego lub trenera i mają kluczowe znaczenie dla wyników sportowych organizacji.

Inną skuteczną strategią jest opracowanie planu HR w oparciu o mocne i słabe strony organizacji, szanse i zagrożenia. Celem tej strategii jest określenie, jakie obszary organizacji wymagają poprawy oraz zidentyfikowanie sposobów maksymalizacji mocnych stron i minimalizacji słabych. Na przykład, firma może potrzebować zatrudnić więcej pracowników lub rozszerzyć swój program szkoleniowy.

Oprócz planowania HR, organizacje mogą zautomatyzować procesy pracy, aby zmniejszyć koszty administracyjne i poprawić strategie dotyczące talentów. Chatboty mogą pomóc w rekrutacji, a mobilne opcje samoobsługi i szkolenia oparte na multimediach pomagają w zatrzymaniu talentów. Narzędzia te pomagają również organizacjom chronić się przed naruszeniami danych i oszustwami, a globalne możliwości monitorowania mogą sprawić, że będą na bieżąco z przepisami.