Korzyści z przynależności do Akademii Sportowej

Akademia sportowa oferuje więcej niż tylko umiejętności sportowe. Zapewnia również możliwości rozwoju umiejętności społecznych, pracy zespołowej i silnego poczucia wspólnoty. Członkowie akademii mogą również dążyć do stypendiów i innych korzyści. Oto kilka z tych korzyści. Akademia sportowa ma na celu nauczyć swoich członków, jak być lepszymi liderami i wykonawcami.

Praca zespołowa

Akademia sportowa oferuje swoim członkom możliwość poznania wartości pracy zespołowej. Jest ona niezbędnym elementem dobrego występu, niezależnie od dyscypliny sportu. Ponadto uczy cennych lekcji życiowych, takich jak współpraca z innymi ludźmi i branie odpowiedzialności za działania. Lekcje te można przenieść do szkoły i miejsca pracy.

Bycie częścią zespołu zapewnia uczniom system wsparcia, który sięga daleko poza boisko sportowe. Wsparcie członków zespołu może pomóc uczniowi przezwyciężyć przeciwności i pomóc mu rozwinąć pozytywny obraz siebie. Ponadto, może pomóc uczniowi przezwyciężyć destrukcyjne działania dręczycieli, ponieważ będzie otoczony przez ludzi, którzy cenią jego opinie. Członkowie zespołu mają również tendencję do trzymania się razem, co czyni ich wsparciem w trudnych sytuacjach.

Praca zespołowa w sporcie jest bardzo ważna dla rozwoju umiejętności społecznych u młodych sportowców. Dzieje się tak, ponieważ uczą się oni jak współpracować z kolegami z drużyny i trenerami. Uczą się słuchać wzajemnie swoich pomysłów, co buduje zaufanie i kreatywność wśród kolegów z drużyny. Osiągnięcie wspólnego celu jest bardziej satysfakcjonującym doświadczeniem, więc młodzi sportowcy, którzy są uczeni współpracy, będą bardziej skłonni kontynuować uprawianie sportu w dorosłym życiu.

Praca zespołowa poprawia również umiejętności komunikacyjne. Dzieje się tak dlatego, że kiedy ludzie pracują razem, mają większą skłonność do podejmowania skalkulowanego ryzyka. Ostatecznie zwiększa to szanse na sukces zarówno w pracy, jak i w życiu. Na przykład Albert Einstein często polegał na rozmowach z kolegami, które pomagały mu rozwiązać problem.

Umiejętności społeczne

Bycie częścią akademii sportowej może pomóc Ci rozwinąć umiejętności społeczne. Kiedy byłeś w szkole podstawowej lub średniej, prawdopodobnie byłeś szkolony, aby być społecznym podczas ćwiczeń fizycznych. Świeżaki, na przykład, mają jedne z najlepszych umiejętności społecznych. To dlatego, że zostali wystawieni na wiele różnych osób w pozytywny sposób.

Umiejętności społeczne dzieci wymagają ciągłego doskonalenia w miarę ich rozwoju, a można je wzmocnić wysiłkiem i praktyką. Niektóre z tych umiejętności są łatwe do rozwinięcia, jak na przykład milczenie, gdy kolega jest zastraszany, inne są bardziej złożone. Rodzice mogą pomóc swoim dzieciom w doskonaleniu umiejętności społecznych. Wykazano, że umiejętności te mają pozytywny wpływ na sukcesy szkolne i relacje z rówieśnikami.

Rozwój umiejętności społecznych jest powszechnie akceptowanym celem wychowania fizycznego. Jednak zbiór badań na ten temat wciąż się powiększa. Wiele badań nie jest kompletnych i brakuje w nich jasnych opisów konkretnych strategii i celów, które są niezbędne, by pomóc dzieciom w rozwijaniu ich umiejętności społecznych i emocjonalnych. Ogólnie rzecz biorąc, dzieci, które rozwijają swoje umiejętności społeczne, lepiej się uczą i mogą z powodzeniem przejść do dorosłości.

Inną ważną umiejętnością społeczną jest praca zespołowa. Dzieci, które nauczą się współpracować w zespole, staną się bardziej towarzyskie i chętniej polubią swoich kolegów z drużyny. Przełoży się to również na ich relacje osobiste. Dzieci w zespołach rzadziej zachowują się egoistycznie, ponieważ wiedzą, że ich działania wpływają na cały zespół.

Rozwijanie poczucia wspólnoty

Poczucie wspólnoty odnosi się do sieci relacji obciążonych afektem wśród społeczności ludzi. Relacje te wzmacniają i wspierają się wzajemnie i różnią się od relacji jeden na jeden. Ponadto, poczucie wspólnoty wiąże się z zaangażowaniem we wspólną kulturę.

Rozwijanie poczucia wspólnoty jest korzystne dla jednostek na wiele sposobów, w tym dla ich zdrowia fizycznego i psychicznego. Zostało ono powiązane z zachowaniem w programach sportowych i istnieją dowody na pozytywny związek między poczuciem wspólnoty a wynikami zdrowotnymi poza sportem. Aby zrozumieć związek między poczuciem wspólnoty a pozytywnymi wynikami zdrowotnymi, badaliśmy uczestników sportów rekreacyjnych, w środowisku grupowym.

W badaniu stwierdzono, że poczucie wspólnoty jest silnie skorelowane z wyższym poziomem aktywności fizycznej, o czym świadczą wyniki tego badania. Jednak na poczucie wspólnoty może wpływać również poczucie rywalizacji – wyzwanie do wyróżniania się na tle rywali. W badaniu stwierdzono również korelację między obecnością wzorca do naśladowania a wysokim poziomem rywalizacji. Korelacja ta może być wyjaśniona przez fakt, że sport jest centralnym elementem życia sportowców college’u.

Rozwijanie poczucia wspólnoty w akademii sportowej wymaga holistycznego podejścia do rozwoju akademii sportowej. Wspólnota jest pojęciem wielowymiarowym i może obejmować szeroki zakres inicjatyw polityki społecznej, zarówno w kraju, jak i na świecie. Koncepcja społeczności często opiera się na fizycznym kontekście społeczności, jej tożsamości społecznej i dziedzictwie.

Orientacja emocjonalna jest ściśle związana z poczuciem wspólnoty członka. Im większa orientacja ego członka, tym mniejsze poczucie wspólnoty. Z drugiej strony, poczucie wspólnoty jest pozytywnie związane z ich ogólną orientacją zadaniową.

Mentoring

Bycie członkiem akademii sportowej może przynieść wiele korzyści. Jedną z nich jest mentoring. Mentor może zapewnić cenne spostrzeżenia i porady dla podopiecznego. Może również pomóc podopiecznemu rozwinąć nowe umiejętności. Dwie osoby mogą komunikować się otwarcie i szczerze o wszystkim, co może się pojawić.

Mentoring może pomóc podopiecznym rozwinąć role zawodowe, wiarygodność i możliwości. Ustrukturyzowany charakter programu mentoringu w akademii może wzmocnić te wyniki. Może również ułatwić rozwój profilu zawodnika i jego wiarygodności. Jednak ten rodzaj mentoringu jest rzadko badany. Pomimo korzyści z niego płynących, istnieje wiele badań na ten temat.

Badania nad mentoringiem wykazały, że może on wpływać na wiele zachowań u osób i organizacji w różnych ustawieniach. Mentor może być zaufanym doradcą, konsultantem lub trenerem. Wiele osób myśli o mentorach, kiedy myśli o psychologii sportu i ćwiczeń, ale koncepcja ta rozciąga się daleko poza środowisko akademickie.

Mentoring jest szczególnie cenny dla młodszych sportowców. Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest dobranie w pary studenta-sportowca ze starszym zawodnikiem. Podobnie, drużyna szkoły średniej może pracować z drużyną szkoły podstawowej. To pozwala studentom-atletom zdobyć cenne doświadczenie przywódcze. Jako dodatkową korzyść, ci studenci-atleci mogą dodać swoje doświadczenia do swoich aplikacji na studia.

Mentorzy będą spotykać się z uczniami każdego tygodnia przez co najmniej 30 minut. Zazwyczaj spotkania te odbywają się w porze lunchu, w czasie zajęć wyrównawczych lub po szkole. Sporadycznie w ramach programu mogą być wykorzystywane spotkania wirtualne. Równowaga pomiędzy spotkaniami osobistymi i wirtualnymi będzie się różnić w zależności od wieku i potrzeb każdego ucznia.