Jeśli chodzi o coaching, gówno często idzie nie tak. Skuteczni trenerzy rozumieją to i akceptują, że jest to po prostu część gry. Wiedzą, że nie trzeba tworzyć idealnego świata, w którym wszystko jest idealne, aby odnieść sukces. Niemniej jednak istnieją pewne rzeczy, które odnoszący sukcesy trenerzy robią inaczej niż inni trenerzy.
Identyfikacja swojego unikalnego DARU
Identyfikacja swojego unikalnego DARU to proces poszukiwania duszy. Możesz zacząć od zbadania swoich podstawowych wartości, tego jak lubisz wchodzić w interakcje z innymi i co sprawia, że czujesz się pełen energii. Możesz również przyjrzeć się zainteresowaniom z dzieciństwa, aby uzyskać wskazówki. Możesz wykorzystać te spostrzeżenia, aby odnaleźć swój unikalny DAR jako coach.
Kiedy zaczniesz myśleć o swoim unikalnym darze, odkryjesz, że istnieje w tobie wyłaniająca się rzeczywistość, która jest unikalna dla ciebie. Twoje dary to Twoje wrodzone mocne strony, które pomagają Ci realizować Twój cel i wnosić wkład do społeczeństwa. Jeśli wiesz, czym one są, możesz je wykorzystać do budowania swojego biznesu coachingowego i zarabiać na tym pieniądze.
Określenie swojego ukierunkowania w coachingu
Określenie swojego ukierunkowania w coachingu jest kluczowe, jeśli chcesz zostać odnoszącym sukcesy coachem. W końcu celem Twojej kariery coacha jest pomoc osobom w osiągnięciu ich celów osobistych i biznesowych. Ten rodzaj coachingu zachęca ludzi do podejmowania ryzyka, zwiększania pewności siebie i osiągania zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Coach biznesowy jest odpowiedzialny za rozwój odpowiedniego środowiska dla właścicieli firm, aby osiągnąć pozytywne wyniki. Często pracują z klientami jeden na jeden lub w grupach przywódczych. Pomagają klientom rozwijać techniki osiągania celów biznesowych, w tym tworzenia marki, zwiększania dochodów i rozwijania biznesu.
Oprócz dobrych umiejętności komunikacyjnych, od trenerów skupienia oczekuje się pozytywnej aury. Ta pozytywna aura pomaga ich klientom nabrać zaufania i czuć się komfortowo pracując z nimi. Powinni być optymistyczni, angażujący i wpływowi. Posiadanie tych cech pozwoli Ci lepiej zaangażować i skupić się na swoich podopiecznych i sprawi, że podróż coachingowa będzie przyjemniejsza i bardziej udana.
Skuteczny coach ma silne poczucie kierunku. Potrafi przewidzieć problemy i wykorzystać je jako okazję do poprawy. Chętnie prosi o informacje zwrotne i wyjaśnia pomysły, aby upewnić się, że ich przekaz jest jasny. Ponadto, używają pytań sprawdzających, aby przefiltrować pomysły i utrzymać koncentrację na wspólnym celu.
Zarządzanie oczekiwaniami klientów
Podczas negocjacji z klientami ważne jest, aby jasno określić swoją rolę i to, czego mogą oczekiwać. Powinno to być nakreślone w umowie i podpisane przez obie strony. Następnie obie strony powinny regularnie sprawdzać, czy wszystko przebiega tak, jak powinno. Zarządzanie oczekiwaniami klientów pomoże Ci zbudować solidną reputację profesjonalisty i zdobyć powtarzalne zlecenia i rekomendacje.
Zarządzanie oczekiwaniami klientów jest kluczowe dla sukcesu każdego biznesu. Należy unikać składania nierealistycznych obietnic lub przyjmowania większej ilości pracy, niż można sobie poradzić. Jeśli nie uda Ci się porozumieć z klientem, może się okazać, że będziesz działać z opóźnieniem i nie będziesz w stanie zrealizować swoich zadań. Aby uniknąć tej pułapki, od początku stawiaj na szczerość i przejrzystość.
Ustalenie jasnych oczekiwań jest niezbędne dla sukcesu Twojego coachingu. Musisz jasno określić poziom wsparcia i wskazówek, jakie otrzymają Twoi klienci. W ten sposób unikniesz tworzenia niezadowolonych klientów. Jeśli przekroczysz oczekiwania, klienci będą bardziej skłonni do polecania cię i dawania referencji. W ten sposób możesz zbudować relację z klientem, która będzie trwała przez lata.
Zarządzanie oczekiwaniami klientów jest złożonym przedsięwzięciem i wymaga wiele pracy i energii. Jednak rezultaty będą tego warte, gdy Twoi klienci będą zadowoleni. Aby osiągnąć sukces jako coach, ważne jest, aby wypracować swój własny, unikalny głos i podejście. Może to zająć dużo czasu, aby zbudować swój zestaw umiejętności, ale to się opłaci w dłuższej perspektywie.
Andy Ross jest głównym trenerem w Association of Professional Builders i jest trenerem biznesowym dla branży budowlanej. Specjalizuje się w pomaganiu właścicielom małych firm w unikaniu pułapki bankructwa. W tym odcinku mówi o tym, jak zarządzać oczekiwaniami klientów i jak budować relacje z klientami. Daje też rady jak wyznaczać granice i stawiać jasne granice z klientami.
Tworzenie wykonalnego planu działania
Jeśli chcesz zostać odnoszącym sukcesy coachem, kluczowe jest posiadanie solidnego planu działania. W ten sposób możesz mieć pewność, że pozostaniesz zmotywowany i będziesz podążał w dobrym kierunku. Dobry plan działania określa krytyczne działania i kolejne kroki, które musisz wykonać, aby osiągnąć swoje cele.
Będziesz musiał pracować ze swoimi klientami, aby pomóc im stworzyć ich własne plany działania. Jest to ważny krok w coachingu, ponieważ klienci są bardziej skłonni do działania zgodnie z twoimi sugestiami, jeśli sami je wymyślili. Jeśli jesteś początkujący w coachingu, może to okazać się wyzwaniem.
Aby stać się odnoszącym sukcesy coachem, będziesz musiał ustalić cele, do których klienci będą podchodzić z pasją. Opracowując realistyczny plan działania dla swoich klientów, możesz zbudować mapę drogową, która poprowadzi postępy twojego klienta. Pozwoli to klientowi śledzić jego postępy i dostrzec wartość w twoim coachingu.
Marketing usług coachingowych
Marketing usług coachingowych jest ważną częścią budowania praktyki coachingowej. Możesz dotrzeć do klientów pisząc artykuły, uczestnicząc w wydarzeniach i nawiązując kontakty z innymi coachami. Jednym z najlepszych sposobów, aby to zrobić jest blogowanie. Blogowanie to świetny sposób na dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi ludźmi, a także może być jedną z najbardziej trwałych metod marketingu.
Marketing Twoich usług coachingowych wymaga solidnej strategii marketingowej. Musisz wybrać strategię, która działa dla Twojej niszy i jest dopasowana do Twoich mocnych stron. Musisz również wziąć pod uwagę swoją docelową publiczność przy wyborze strategii marketingowej. Oto kilka sugestii, które pomogą Ci znaleźć odpowiednią strategię marketingową dla Twojego biznesu coachingowego.
Jeśli jesteś trenerem biznesu, przestrzenie coworkingowe są świetnym miejscem do znalezienia klientów. Chociaż może to być kosztowne, tego typu środowisko jest warte pieniędzy. Przestrzenie coworkingowe są często wypełnione ludźmi, którzy potrzebują twoich usług coachingowych. Center for Coaching Certification oferuje wiele zasobów marketingowych, w tym pulpit marketingowy i możliwość napisania rozdziału w corocznym wydaniu Coaching Perspectives. Ostatecznie najlepszą strategią marketingową jest skupienie się na świadczeniu wysokiej jakości usług coachingowych i zdobywaniu poleceń.
Celem marketingu Twoich usług coachingowych jest wprowadzenie Twoich usług do rozmowy. Musisz zaangażować swoich potencjalnych klientów poprzez wiele punktów kontaktowych. Musisz upewnić się, że twoja usługa coachingowa zapewnia rozwiązanie ich problemu. Ważne jest, aby pamiętać, że musisz zbudować relację ze swoimi klientami, co jest ostatecznym celem marketingu.